30.11.14

Зображення тварин (6 клас)


Тема: Зображення тварин.
Мета: навчальна: продовжувати поглиблювати знання учнів про анімалізм як жанр живопису; продовжувати засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички малювання тварин; розвивальна: активізувати спостережливість, сенсорні вміння та  навички дітей; виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; продовжувати виховувати любов до тварин.
Обладнання: мультимедійна система, навчальні плакати, приклади робіт.
Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий олівець, кольорові олівці, фарби, пензлики, серветка.
Тип уроку: комбінований.
Методи і засоби роботи: розповідь, бесіда, практична робота.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
Бесіда.
Назвіть жанри мистецтва.
Що зображають на своїх картинах художники анімалісти?
ІІІ.  Вивчення нового матеріалу
(Розповідь вчителя супроводжується показом мультимедійної презентації або показом картин, фото чи малюнків)
Вперше людина почала малювати дуже давно, тисячі років назад. Свої перші малюнки люди малювали на скелях. Спочатку вони були недосконалі.  Темою таких малюнків, які створювала прадавня людина, були тварини. Вони були спогадами про вдале полювання, засідки, переслідування та перемоги над хижаками. Такі малюнки надавали людини впевненості в собі, робили її сміливішою, відважнішою.
Із часом життя людини вже не залежно від вдалого полювання. Люди навчилися приручати та розводити тварин. Тварини ставали не тільки сусідами, але й друзями та помічниками. Першим була приручена собака, а потім коза, корова, кінь, кішка і т.д. Люди навчилися вбачати в них красу, силу, мужність, уособлення богів і предків.
Тварини стали частиною мистецтва, і тоді з'явився окремий жанр – анімалістичний.
Малювати тварин дуже цікаво, адже вони, як і люди, мають свої звички, свій характер. Митців, які спеціалізуються в цьому жанрі, називають анімалістами.  Художники - анімалісти завжди намагалися не тільки зобразити тварину реалістично, а й передати її внутрішній світ.
Що потрібно знати й уміти художникові, щоб стати справжнім анімалістом?
Один із відомих художників-анімалістів Василь Ватагін  вважав, що не достатньо просто передати зовнішню схожість зображувальної тварини з натурою, потрібно пізнати всю складність характеру тварини, відчути тварину, проявити глибокий інтерес до неї, любити її. Спостережлива людина помітить «пихатість» гордовитого лева чи «благородність» вірного собаки. Без цього не варто й розпочинати цю досить складну і копітку справу – зображувати тварин.
Давайте й ми з вами спробуємо описати, відчути тварину. (Діти обирають на слайді (малюнку) тваринку та описують її)
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
Творче завдання.
Гра „Чарівний мішечок” (Діти дістають з мішечка назви тварин, яких вони сьогодні  будуть малювати. Якщо хтось з дітей вважає, що не зможе виконати малюнок обраної тварини, то її можна замінити на простішу).
Вчитель пояснює послідовність малювання. (На прикладі однієї зі схем)
Потрібно починати малювати з великих частин тіла, потім малювати менші за розміром.
Учні виконують творчу роботу.
Учитель надає індивідуальну допомогу, допомагає виправити помилки.
VІ. Підбиття підсумків.
Обговорення робіт учнів. Оцінювання робіт.





Собака
Кіт
Лисиця
Заєць
Лев
Порося