30.11.14

Морська далечінь (6 клас)


Тема уроку: Морська далечінь
Мета уроку: ознайомитись з  мистецтвознавчими  термінами  пейзаж – марина, художник – мариніст; знати назви пейзажних творів та їх авторів; формувати вміння передавати стан та колір води за допомогою відтінків складного кольору. Розвивати спостережливість, творчу уяву; передавати стан природи, враження від спостережень навколишнього світу; удосконалювати зорову пам’ять, образне мислення, фантазію. Виховувати самостійність в роботі, бажання створити прекрасне навколо себе.
Обладнання: зразки  робіт, репродукції картин І. Айвазовського, таблиці.

Хід уроку
I.                        Організаційна частина.
II.                        Актуалізація опорних знань.
1. Вправа «Мозковий штурм»
-                     Жанр образотворчого мистецтва, що зображує краєвиди – це………
( пейзаж)
-                     Що зображають у пейзажних творах?
-                     Назвіть основні та похідні кольори .(Основні – червоний, жовтий, синій; похідні – зелений, фіолетовий, оранжевий).
-                     Як отримати похідні кольори з основних? (Шляхом змішування фарб).
ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
1.                Прослуховування запису «Шум моря». (Діти заплющують очі і уявляють, що вони на морському узбережжі. Діляться своїми враженнями).
2.                Інтерактивна вправа «Магніт». (Діти добирають слова, які «притягує» це поняття)
3. Інтерактивна вправа «За і проти». (Діти обґрунтовують свою позицію, наводять аргументи, підбивають підсумки) Технологія «Акваріум». 
За
Можна відпочивати влітку
Я люблю плавати
Мені подобається кататися на пароплаві
У морі багато риби
      Проти
Високі хвилі
Під час шторму можуть затонути кораблі
Можна отримати сонячні опіки.


ІV. Робота над темою уроку.
1.                Бесіда. Я бачу, що ви багато знаєте про море, що море подарувало вам стільки приємних вражень та спогадів. Хочу нагадати вам, що море це частина океану, яка заходить у сушу. 
2.                Які моря розташовуються на території України? (Діти розшифровують назви морів та вказують на місце розташування)      
3.                Сприймання учнями творів мистецтва.
(Розгляд репродукцій картин І.К. Айвазовського)
-                     Зараз ми здійснимо подорож до картинної галереї І. К. Айвазовського.
-                     Ваше завдання: запам’ятати назви  картин художника, які сподобаються найбільше.
Перед вами репродукції картин Івана Костянтиновича Айвазовського.
В історію мистецтва він увійшов, як видатний мариніст, тобто художник, що малює морські пейзажі - марини. Художник неперевершено передавав прозору товщу води, гойдання  хвиль, штормову піняву, світлі сонячні промені, що пробиваються крізь товщу води.

-                     Назви яких  картин ви запам’ятали?
4.                Словникова робота.
Марина – картина, на якій зображено морський пейзаж.
Мариніст – художник, який пише морські пейзажі.
Порівняльна характеристика картин ( різний стан моря ).
5.                Перегляд демонстраційного матеріалу. (З коментарем вчителя).
Фізкультхвилинка (під музику)
«На морі»
Хвилі бавляться та б'ються,                                          Роблять хвильові рухи руками
Наче неслухи-хлоп'ята.                                                  перед собою, зліва направо і навпаки.
I стрибають, і сміються:
Вітер їм лоскоче п'яти.                                                  Стрибають.
Вгору, вниз і знову вгору                                              Руки вниз — вгору, очима
Підганяє дужий вітер.                                                    слідкують за рухами.
Розгойдав він ціле море —                                            Розводять руки в сторони,
Як же хвилям не радіти!                                                усміхаються.

6.                Послідовність виконання композиції.
Наше завдання – перетворити білий аркуш паперу на море.( колір води, мазки характеру води )
Позначте тонкою прозорою лінією лінію горизонту.
Спочатку на аркуш паперу нанесіть хвилі.
Оживіть малюнок кольором. (Морські глибини – синім кольором, хвилі – білою фарбою, сонце жовтою).
Техніка безпеки з пензликом, олівцем.
7.                Практична діяльність учнів.


V.              Підсумок уроку.
Виставка дитячих робіт «Вернісаж».
Саморефлексія. Декілька учнів доводять, що вони знають, вміють,  цінують (на основі даного уроку).
Я, (учень, учениця)
                     про моря, які розташовані на території України
Знаю            як отримати похідні кольори з основних
                     про художника-мариніста І. К. Айвазовського
                     змішувати фарби на палітрі
Вмію            малювати морський пейзаж
                     розташовувати предмети на папері

                      твори мистецтва
Ціную           нові знання
                       природу рідного краю